ممکن است با خواندن عنوان این مطلب با خود بیاندیشید که با کمی غرض ورزی در این باره صحبت می کنیم. شاید این جمله درست باشد، اما دلیلی نمی شود که صحبت های ما اشتباه باشد. تجربه ثابت کرده است که برای صاحبان تجارت های کوچک، بازاریابی پیامکی بهترین و تاثیرگذارترین روش تبلیغاتی است. بازاریابی پیامکی نه تنها سریع و مقرون به صرفه است، بلکه روش کار آن بسیار ساده و قابل فهم است. آیا شما یک بازاریاب پیامکی حرفه ای نیستید؟ هیچ مشکلی وجود ندارد. این روش ها و تکنیک ها تنها برای نوابغ بازاریابی طراحی نشده اند. هیچ اهمیتی ندارد که میزان مهارت و درک شما به چه اندازه است، با بازاریابی پیامکی می توانید به راختی تجارت خود را گسترش دهید.

شبکه های اجتماعی رایگان هستند، اما تضمینی وجود ندارد که همه تبلیغات شما را مشاهده نمایند

دوستان ما که تجارت های کوچکی را برای خود راه اندازی کرده اند، از شبکه های اجتماعی لذت می برند و کاملا حق دارند. ایجاد یک صفحه در شبکه های اجتماعی به سادگی نوشیدن آب است. همچنین هیچ محدودیتی در تعداد ارسال تبلیغات شما وجود ندارد، همه چیز به شما بستگی دارد. اما از آنجایی که استفاده از شبکه های اجتماعی رایگان است، معایبی نیز دارد. شاید ما در به روز رسانی و مدیریت محتوایتان اختیار کامل داشته باشید، اما نمی توانید مخاطبان خاصی را هدف قرار دهید. فرض کنیم شما صاحب فروشگاهی هستید که محصولات خود را با ۲۰% تخفیف به فروش می رساند. شما با بهترین طرح های گرافیکی در فیسبوک خود، برای خود و حراجتان تبلیغ می کنید. اما خبر بد برایتان این خواهد بود که تنها ۱۲ نفر مطلب شما را مشاهده کرده اند. این در حالی است که ۱۲۰۰ نفر از طرفداران صفحه شما هستند. مطمئنا این مسئله درست به نظر نمی رسد. اما در بازاریابی پیامکی کاملا عکس این قضیه است. اگر طرفداران شما ۱۰۰ نفر باشند، مطمئن باشید که همۀ ۱۰۰ نفر مطلب شما را مطالعه خواهند کرد.

بازاریابی ایمیلی روشی بسیار خوب و دقیقی است، اما تاثیرگذاری بالایی ندارد

بله، بازاریابی ایمیلی مدت بسیاری است که راه اندازی شده است. بیشتر افراد با این روش بازاریابی آشنا هستند و روش کار با آن را می دانند. اما، میزان مشاهده و مطالعه ایمیل های تبلیغاتی بسیار پایین است. این در حالی است که میزان مطالعه پیامک های تبلیغاتی ۹۹% است و آمار نشان می دهد که حتی ۵۰% ایمیل های تبلیغاتی نیز دیده نمی شوند. آیا ایمیل مارکتینگ مرده است؟ خیر. اما نمی توان به عنوان ابزار تبلیغاتی اصلی از آن استفاده کرد.