اگر با مفهوم بازاریابی پیامکی آشنایی کافی ندارید، احتمالا متوجه شماره تلفن هایی در پایین منوی رستوران های بزرگ شده اید. دفعۀ بعد که به قصد صرف غذا به یک رستوران رفتید، این حاشیه کوچک در پایین صفحه منو یا در پایین فیش غذای خود را بررسی کنید. احتمالا چیزی شبیه به متن زیر در آن نوشته شده است:

برای شرکت در قرعه کشی رستوران چرخ و فلک و عضویت در خبرنامه پیامکی ما، کلمه Ghaza را به شماره ۰۲۱۸۸۰۰۳۳۷۳ ارسال نمایید.

مثال گفته شده در بالا نمونۀ خوب بازاریابی پیامکی است. اگر شما صاحب یک رستوران هستید، حتما باید از ویژگی های بازاریابی پیامکی برای رستوران خود استفاده کنید. ویژگی هایی نظیر مقرون به صرفه بودن و سریع بودن می توانند در بازاریابی بسیار مفید باشند. در ادامه متن برای شما توضیح خواهیم که چرا بازاریابی پیامکی ابزار تبلیغاتی بسیار مناسبی برای رستوران ها است.

برگزاری مسابقات پیامکی

علی رغم اینکه ما به همۀ کاربران خود توصیه می کنیم حداقل یکبار اقدام به برگزاری مسابقه پیامکی کنند، اما برگزاری این نوع مسابقات را برای رستوران ها واجب می دانیم. بهتر است که در هر فصل، مسابقه پیامکی با جایزه ای نفیس برگزار نمایید و همچنین هر هفته به مشتریان خود جوایز کوچکی اهدا کنید. اجرای این مسابقات باعث می شود مشتریان بیشتری به عضویت خبرنامه پیامکی شما در بیایند. بنابراین میزان فروش شما بیشتر می شود.

گسترش خبرنامه

فرصت های گسترش فهرست اعضای خبرنامه در یک رستوران، بیشمار است. به کارکنان خود آموزش دهید که با برخورد مناسب از مشتریان تقاضا کنند که به عضویت خبرنامه پیامکی شما در بیایند. همچنین می توانید پوسترهای مرتبطی را در سالن رستوران خود بچسبانید یا جوایز خود را شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید. هر کدام از این روش ها به نحوی می تواند فهرست خبرنامه پیامکی شما را گسترش دهد. می توان گفت که این امر کاملا به مشتریان و سلایق و ابزارهایی که استفاده می کنند مرتبط است.

پیشنهادهای شگفت انگیز، فروش بیشتر

کوپن های تخفیف خود را برای اعضای خبرنامه پیامکی تان ارسال کنید تا رشد خبرنامه و فروش محصولات خود را مشاهده نمایید. از اینکه پیشنهاد ها و کوپن های تخفیفتان ارزش های مشتریانتان را رعایت کرده اند، مطمئن شوید. برای مثال، به جای اینکه تنها برای یک محصول خود تخفیف بگذارید، برای تمامی آیتم های داخل منو تخفیف قائل شوید. اگر این کار را انجام ندهید، با رشد کمی مواجه خواهید شد.